Back to Top

Welkom bij Fysi-osten

uw fysiotherapeut

in Purmerend

klachtenregeling

Een klacht over uw fysiotherapeut

Natuurlijk doen u en uw fysiotherapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en
prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de
behandeling van uw fysiotherapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de
manier waarop uw fysiotherapeut of zijn medewerker met u omgaat. Dan is het goed om uw
klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de
kwaliteit van de fysiotherapie.

In gesprek met uw fysiotherapeut

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut of contact
op te nemen met de praktijk waar uw fysiotherapeut werkt. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om
uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Neem dan iemand
mee naar het gesprek, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders die u vertrouwt.

Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie zoals Zorg belang.

Bij Zorgbelang (http://www.zorgbelang-nederland.nl) kunt u ook een probleem
melden in plaats van meteen een klacht in te dienen.

Waar kunt u terecht met uw klacht?

Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij twee instanties met uw klacht
terecht: De Klachtencommissie en het Regionaal Tuchtcollege. Lees hier meer over wat deze
instanties voor u kunnen betekenen. Hier vindt u meer informatie over de kwaliteit van zorg van fysiotherapeuten.

Welke instantie u kiest, is afhankelijk van het doel dat u wilt bereiken. Iedere commissie heeft namelijk een andere bevoegdheid om maatregelen te nemen.
In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie uw klacht. De behandeling van de klacht
is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als u een advocaat
inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht
om.